راهنمای خرید               

 کتابنامۀ ۱۴۰۲ نشر چترنگ 


سه شنبه, ۰۷ دی,۱۴۰۰

آتش و خون

طرفداران بازی تاج‌وتخت و کسانی که صبورانه منتظر دیدن هرگونه تبلیغ و اعلامیه‌ای برای سریال جدید خاندان اژدها بودند، از دیدن چند نمای جدید این برنامه که در 2022 در شبکۀ اچ‌بی‌او پخش می‌شود، مسرور شدند. این سریال جدید وعدۀ دنیایی پر از اژدها را داده و از پیش‌نمایش کوتاهی که دیدیم به نظرم می‌رسد به وعده‌ها عمل کرده است. عبارت «اژدهایان پادشاهان را می‌سازند، نه رؤیاها» بسیاری از طرفداران این سریال را به وجد آورده است؛ چراکه در سریال بازی و تاج‌وتخت فقط سه اژدها نشان داده شد.

شبکۀ اچ‌بی‌او مکس تصمیم گرفت با تبلیغ کوتاهی در صفحۀ یوتیوب خود دنیا را غافلگیر کند. در این تبلیغ قسمت کوتاه و جدیدی از این برنامه که تاریخ پخش آن در سال 2022 تعیین شده است، به نمایش درآمد. خاندان اژدها یکی از محبوب‌ترین سریال‌های پیش روست، زیرا از زمان پایان سریال بازی تاج‌وتخت در سال 2019 طرفداران بسیاری چشم‌به‌راه بوده‌اند. این سریال تاریخچۀ خاندان تارگرین را دنبال می‌کند؛ خاندانی که گفته می‌شود اژدهایان را تحت کنترل خود دارند. دینریس تارگرین جزء همین افراد بود. این شخص یکی از عناصر مهم در مجموعۀ بازی تاج‌وتخت و همین‌طور جزء شخصیت‌های محبوب طرفداران بود. علاوه بر عبارتی که در تبلیغ دربارۀ اژدهایان گفته شد، اژدهایی غارنشین را هم می‌بینیم.



سریال جدید خاندان اژدها بر اساس رمان آتش و خون نوشتۀ جورج آر. آر. مارتین است و داستان آن حدود سیصد سال پیش از وقایع بازی تاج‌وتخت اتفاق می‌افتد. رایان کوندال نویسنده و تهیه‌کنندگی این مجموعه را بر عهده خواهد داشت، علاوه بر این میگل سپاچنیک قسمت اول و چند قسمت دیگر از این سریال را کارگردانی خواهد کرد. فصل اول این مجموعۀ جدید ده قسمت خواهد داشت و جنگ داخلی تارگرین‌ها را دنبال می‌کند؛ جنگی که گفته می‌شود به وستروس صدمه زد. این واقعه مقدمات اتفاقات مجموعۀ بازی تاج‌وتخت را فراهم کرد.


جورج آر. آر. مارتین در بخشی از یک پادکست از تعداد چشمگیر اژدهایانی که قرار است در خاندان اژدها باشد، پرده برداشت. طبق گفتۀ مارتین «و البته، مشخصاً بی‌صبرانه منتظر اژدهایان هستم. من عاشق اژدهایانم. در بازی تاج‌و‌تخت سه اژدها داشتیم، اما الان تقریباً هفده تا داریم...». بنابراین داشتن هفده اژدها در این مجموعه را باید جدی گرفت، زیرا مارتین کسی نیست که بی‌ملاحظه حرفی بزند. اگر مارتین می‌تواند به راحتی شخصیت‌های داستانش را بکشد، کشتن اژدهایان برایش خیلی ساده‌تر است.

با داشتن تاریخی بسیار غنی و با حضور جورج آر. آر. مارتین در مقام مشاور سریال، خاندان اژدها فصلی هیجان‌انگیز در افسانۀ وستروس خواهد بود. تولید این سریال در آوریل سال گذشته شروع شد و به احتمال زیاد در نیمۀ دوم 2022 نمایش داده خواهد شد.